Przejdź do głównej zawartości

Wydajna praca - akustyka w biurze

W każdym biurze wyróżnić można dwa rodzaje hałasu hałas tła i hałas przerywany. Panuje przekonanie, że pewien poziom hałasu w tle jest w porządku - jest to powiązane z pracą, ponieważ ma się z nim styczność na co dzień (podstawowa wartość hałasu przeciętnego dnia w pracy). Przerywane hałasy są inne.

Mowa tutaj o na przykład. rozmowach telefonicznych przeprowadzanych w budkach telefonicznych do biur. Kolejny szczegół to zwykłe rozmowy współpracowników, które nie są naturalną częścią codziennej pracy. Są nieproszone - po zakończeniu rozmowy albo zatrzymaniu się danej osoby, na jakiś czas znów jest cicho, aż ktoś inny zadzwoni lub zacznie zachowywać się głośno. Kabiny akustyczne znacznie ułatwią codzienną pracę. Dlaczego miałoby nas to obchodzić? Przecież jestem we własnym biurze, zatem dlaczego miałoby mnie obchodzić, że inni ludzie mają problemy z koncentracją? Dlaczego ktoś miałby się tym przejmować? Cóż, to proste. Każdy próbował dzielić biuro, ale tylko jedna osoba może z niego korzystać w danym czasie - więc dotyczy to wszystkich! Zatem nawet jeśli nie czujemy, że mamy prawo narzekać na rozmowy innych ludzi lub dzwoniące telefony, mamy prawo narzekać, gdy przeszkadzają nam one w koncentracji. Zadbanie o kabiny akustyczne, budki telefoniczne do biura czy inne elementy usprawniające codzienną pracę w głośnych biurach wpłynie pozytywnie na codzienną pracę wszystkich. Budki telefoniczne do biura mogą natomiast wyszukać umiejscowienie w miejscach, w których wręcz głośne rozmowy nie będą nikogo rozpraszać.
Polecamy: budki telefoniczne.